القدس ينادينا

القدس ينادينا
انا مقصر من ناحيه القدس سامحنى يارب

السبت، 12 يونيو 2010

لابد من وقفه؟(اتخنقت)







السلام عليكم
انا عارف ان اللى بيقرأ فى المدونه دى بالصدفه
قرف منى ومن الكلام اللى بكتبه
دائما انهزامى
ومخبول
ومش واثق فى نفسى
دايما
كده
مفياش
امل ولا حتى عمر
عاوز اتغير بس انا عاجز
مش عارف ايه اللى مكتفنى انا زهقت من الكلام اللى انا بكتبه فعلا
انا زهقت وقرفت
كتبت وكتبت
وقلت واتكلمت
وفضفضت
فى كطل مكان
لغايه ما انا زهقت من
نفسى
ومن الناس كلها
انا مش راضى عن نفسى خالص
خالص
عارف ان
محدش هيرد
عليا بس انا عاوز اتكلم
واقول

انا اتخنقت من نفسى
ووقتى كله ضاع بعد ما اوهمت نفسى
بلا شىء

عمرى ما حلمت
ولا حددت هدف
بالرغم ان انا شايف مش شايف حاجه انا اعمى
اقول اللى شاغلنى وخانقنى





انا عارف بس انا معرفش الغيب بس حاسس انى هسقط السنه دى
وهعيد السنه دى انا عارف اقول ليه بصراحه اكتر
(انا حاسس انى فاشل فى التعليم وحياتى \
وكلها
ضاعت
مش عارف ليه
اولا مش هفتش فى الماضى وايه اللى وصلنى
الى اسن ده وانا لسه مخلصتش التعليم
انا هتكلم عن السنه اللى فاتت
بس اقصد السنه دى
علشان متخنقش زياده

انا
بدأت احضر المحاضرات
فى الترم الاول
وكنت بظبت فيه نفسى
على اساس ميحصلش حاجه انا
مش عاوزها
وحددت هدف
انى
هجيب
تقدير
اوك
اوك
وبدأت بالتظبيط
اللى حصل معايا
والله انا كنت ناوى وانا

مش بختلق الاعذار
المهم
اخى الاكبر
عمل حادث كبير
انا اتكلمت عنه
فى المدونه الاولى بالتفصيل
وحصل الكلام ده

وتوليت امر اخى الاكبر
وذالك فضل من
الله
عز
وجل
المهم فى المووضوع

دخلت الترم الاول
والحمد لله مر على خير
بس النتيجه
الترمين مع بعض
المهم
الترم
ده
انا
مش عارف اعمل ايه
انا مش عارف اركز
ولا اذاكر
المواد
كتيره
وكبيره
بجد
انا عارف
انى
مش هنجح
الا
ان يشاء الله ولكن
المشكله
مش فى النجاح






المشكله فيا
انا مش عارف اتغيير بجد مش عارف اتغير خالص
انا عاوز اركز فى تفكيرى
فى مبادىء
مش عارف انا
مش عاجبنى خالص
خالص خالص
انا شايف نفسى انى مش تمام
مش عارف
مش مظبط
نفسى بجد اخلص الكليه
واشتغل مش بدور على جواز ولا غيره
اانا بدور عليا
ومش لاقينى بصلى بأدعى انى القينى


يارب اغفر وارحم
يارب



هناك 8 تعليقات:

كيكى عوووووو يقول...

انت لازم تخرج من الحاله الى انت فيها دى فوراااا
من احساسك بالفشل والسلبيه دى
لازم تعرف اولا انك مش لوحدك وان لسة فى ناس زيك لسة ملقوش الطريق الى يوصلهم لبر الامان لازم الاول توجه نفسك بعيويك وحاول ع قد ماتقدر انك تصلح عيوبك مش كلها مرة احده بس عيب عيب
واستهدى بالله وان شاء الله خير
وربنا معاك

جارة القمر يقول...

ليه اليأس دا؟؟

مش انت عارف ان ربنا اقرب الينا من حبل الوريد ... طب ما تقرب من ربنا و استهدى بنوره و جلاله
ربك دايما له حكمة فى كل حاجه هتشوفها بعدين مش دلوقتى ... مافيش حاجه اسمها انا عارف انى هسقط اعمل اللى عليك اعمله اووى واتعب اوى وخليك واثق ان ربنا مش بيضيع اجر من احسن عملا

العلم نور يقول...

ما تضيق إلا لما تفرج ..


أرجوا المساهمة في دعم الحملة لو تكرمتم

(حملة الجسد الواحد)

أرجوا من المدونين الموقرين أن يضعوا شعار الحملة في الشريط الجانبي لمدوناتهم تضامنا مع أمة محمد !!

صورة الشعار .. في مدونتي أعقل مجنونة في الوجود .. ويكتبون فوقها ..

(حملة الجـسد الواحـد)

رابط المدونة

http://dndanh111.blogspot.com/2010/06/blog-post_14.html

جعله الله في ميزان حسناتكم .. آمين

ساسو يقول...

بص يا محمود
دايما اذكر ربنا وقول ( لا الاه الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين )
وخليك دايما مع ربنا وباذن الله كل جميل هتلقاه في طريقك
انت ليه تحس انك فاشل
ليه كده
عارف انا ساعات بحس اني مخنوقه من كل الدنيا
واكتئب وازعل واحس اني خلاص الموت ارحملي من كده
لكن بصلي وادعي ربنا بقلب صافي وبنيه صافيه
وبجد ربنا بيفرحني دايما
وبرجع واقول انا ليه كنت كده
ليه اكتئبت ليه
مافيش حاجه تستاهل
انت بس خليك مع ربنا دايما
وصلي وادعي وفضفض براحتك
وبجد ربنا فرجه قريب
وبكره تلاقي الدنيا بتضحكلك
والكون كله جميل
بس كل دا بيجي بالصبر
وانا عيزاك متقولشي كده علي نفسك
لأ بالعكس خليك دايما واثق انك احسن الموجودين
وانك ناجح في كل حياتك
وارفع راسك
وثق بربنا
وبجد هو اللي هيفرح قلبي
وهيديك كل جميل وجديد

باحث عن حب يقول...

كيكيى عوووووووووووو
نورتى وشرفتى مدونتتى المتواضعه للغايه
وشرفتى
والله انا باحاول انى اخرج من الحاله دى علشان اقدر اكمل الحياه
والا
الواحد
مش هيدر يكمل حياته
وسط
التعثرات دى
شكرا لكى
اخيتى
بارك الله لكى

باحث عن حب يقول...

اليأس ده والله مش ذنبى انا تعبت من نفسى واتخنقت منها والله انا مش عارف اقول ايه
المووضوع بالنسبه لى
فوق الاحتمال
يارب ارحمنا
ان شاء الله
هغير من حياتى للافضل شكرا
لكى عزيزتى

باحث عن حب يقول...

ام الخلود
فعلا ما ضاقت الا لما فرجت انا
ضمت اللوجو على المدونه الرئيسه وان شاء الله هضيفه
هنا
منوارانى دايما

باحث عن حب يقول...

ساسو
والله
انتى عثوله كلامك جميل
لازم
ارجع لله بجد
انا اكيد بعت عنه كتير
شكرا لكى

 
Copyright © الشهاب